Boys month #2 – temaindlæg bukser

Sommerferien er for alvor igang og det betyder altså, at jeg ikke rigtig får syet – derfor et temaindlæg med nogle af de bukser, som jeg har syet gennem de sidste par år. Alle bukserne her i indlægget er syet ud fra det samme grundmønster, som er et mønster, som jeg lavede for 5 år siden, da jeg døjede med at finde bukser til William, da han var lille… Det døjer jeg nu stadig med, nu hvor han nærmer sig de 6, men han VIL ikke gå i posede bukser… Så jeg stoppede med at sy denne model til ham, da han var 2-3 år.

20140716-194912.jpg
Modellen, der er en helt almindelig ballon-/pose-/tulle buks – kært barn, rigtig mange navne – syer jeg oftest med store udvendige lommer, men fungerer også rigtig godt med indvendige lommer med rib i kanten af lommen og kontrastfarvet lommestof.

Modellen fungerer både godt i fast stof (både de lette – som voile, poplin og bomuldsstoffer – men også kraftigere stoffer i denim og twill kvalitet) og lidt kraftigere stretch stoffer som stretch velour og frotté. Jeg har aldrig testet mønstret i jersey, men tænker, at det kan fungere i en lidt kraftigere jersey, men det er nok ikke helt optimalt.
Jeg bruger det samme mønster til shorts i fast stof – både med og uden lommer, og dem aftager William heldigvis gerne 🙂
>

20140716-200354.jpg
Albert vil heldigvis stadig gerne bruge denne buksemodel og har da også flere par af dem liggende i skuffen – blandt andet disse i en kraftig mælkedrengestrib med lommer i kraftig stof med stjerner.
>

20140716-200649.jpg

Skriv en kommentar