Lego, Lego, Lego… Og lidt æbler i trods

Vi nærmer os med hastige skridt overgangen fra det næsten 4-årige barn til faktisk at have et 4-årigt barn, med andre ord er Williams fødselsdag i sigte… Onsdag er dagen, hvor ældste ynglet fylder fire år – og det kræver i følge det kommende fødselsdagsbarn GAVER og ikke bare hvilke som helst gaver, nej helst gaver der indeholder Lego!
De sidste 3-4 ugers tid har vi, om ikke dagligt, så i hvert fald flere gange ugentligt, været over samtalen “Jeg ønsker mig den Mack-lastbil, det gør jeg altså! Får jeg den så, når jeg har fødselsdag? Altså Mads Emil har den (underforstået udråbstegn) og Emil og mig vi får den i fødselsdagsgave (bydende udråbstegn)” For den lykkeligt uvidende og endnu ikke Cars ramte, ja så kan den stadig kun næsten 4-årigehurtigt fortælle en ting eller to om den fantastiske Mack – lastbilen, der er stor, at Lynet McQueen altså kan være indeni den, så Mack kan køre med ham, når han sover… Og så er den altså sej og rød!!
Så den er jo selvsagt nærmest nødvendig i enhver husholdning OG selvfølgelig og ganske underforstået i Lego!
Når det så er klarlagt, så følger forældrenes obligatoriske del af samtalen “Ja, den er skrevet på ønskesedlen, men det er jo ingen garanti for, at du faktisk får den… Hvad med alt det andet på ønskesedlen? Du ønsker dig jo ikke kun Mack.” “Nej… Der er også Lego Ninjago! Og jeg ønsker mig det altså NU!” hermed fuldstændig underforstået, at ergo sådan bliver det… Basta blev der sagt – eller skal vi bare sige Lego?!?

De åbenlyst lydhøre forældre har da også forsynet sig med Legolydende gaver –for det meste. For den næsten 4-årige har ved flere lejligheder og sengeredninger ytret ønske om et sengetæppe “for det har I jo på jeres seng, mor!” og DEN fanger den skabskreative mor da med det samme… Så de Legolydende fødselsdagsgaver akkompagneres dermed af et hjemmesyet sengetæppe, der ikke indeholder skyggen af Lego, men til gengæld – i følge den lykkeligt uvidende næsten 4-årige – er i overflod af æbler og prikker… Og kan det så ikke sælges på baggrund af tæppets åbenlyse brugsværdi og overflod af æbler og prikker, ja så må de lydhøre forældre vel fremskaffe et Lego mærke til påsyning – for lur mig… Så går den rent ind!

20121110-213315.jpg

Skriv et svar

