Hvad hjertet er fuld af…

Da jeg var gravid med William brugte jeg meget tid på nettet – mere præcist på min-mave. Da vi nåede oktober/november måned 2008 meldte babyerne sig jo i stor stil i både oktober og november gruppen… Men så vidt jeg husker var der vist kun en enkelt anden end William, der allerede fra fødslen var begunstiget med en ret stor og helt rød manke – nemlig den skønne Noelle, der desværre bor i den anden ende af landet, ellers havde de to rødhårede unger nok været bragt sammen på et tidspunkt!

Nu er det knap 4,5 år siden alle de skønne okvember børn kom til verden (ja en lidt spøjs sammentrækning af oktober og november, der opstod, da de to grupper på et eller andet tidspunkt blev lagt sammen til en fælles gruppe) – og Noelle med hendes røde manke (om end den er mere falmet end Williams) har stadig en speciel plads i min bevidsthed.

Den 20. oktober sidste år – 4 dage før hendes 4 års fødselsdag – blev Noelle diagnosticeret med en hjernetumor – en stor grim tumor, der har taget bo lige op af hjernestammen i den venstre hjernehalvdel. Verden stod stille i mere end et øjeblik, da nyheden ramte mig. Børn skal ikke være syge/blive diagnosticeret med sygdomme af af en sådan karakter! Og slet ikke så små børn! Hvorfor, hvordan, hvad nu… tankerne fløj rundt i hovedet på mig, mens tårene skabte en fast enrettet rute ned af kinderne. Hvis det kan ske for Noelle, hvad er så til hindre for at alverdens grimme sygdomme også kan ramme MIT rødhårede knap 4-årige vidunder! Ekstra mange kys og kram til ungerne ovenpå sådan en besked – selvom det var svært at forklare, hvad de tilhørende tårer kom af…. Tårerne, tankerne og ja, bekymringerne for den smukke Noelle har været der siden…. og de er her igen i dag!

Den 1. november blev Noelle opereret første gang og i dag er det OP2 – for skidtet vokser stadig og lægerne havde heller ikke fået fjernet så meget af tumoren, som de rent faktisk havde forventet. Men alt det forklarer Siff meget bedre selv på hendes fantastiske blog En anden virkelighed som jeg som rigtig mange andre trofast læser. Kan kun anbefale jer at læse med, men husk kleenex’en!

I dag er fingrene krydsede og tankerne har svært ved at samle sig – så i stedet sendes de mod Riget, hvor Noelle netop nu gennemgår operationen. Fight like a girl sweetheart! 

“This is my wish for you: Comfort on difficult days, smiles when sadness intrudes, rainbows to follow the clouds, laughter to kiss your lips, sunsets to warm your heart, hugs when spirits sag, beauty for your eyes to see, friendships to brighten your being, faith so that you can believe, confidence for when you doubt, courage to know yourself, patience to accept the truth, Love to complete your life.”

Ralph Waldo Emerson

One comment

  1. Åh ja Maria…
    Mine tanker kredser også konstant rundt over riget….
    Vi tænker alle sammen på Noelle i dag, og ikke mindst Siff og Carsten ❤

Skriv et svar

