Navnebånd

Lørdag landede disse skønne navnebånd i min postkasse… Efter længere tids summen med mig selv om, hvad der skulle stå af navn der på endte jeg på en af mine første indskyldelser: AlwiL, en simpel sammentrækning af de første bogstaver i drengenes navne.

Jeg valgte et sart grønt bånd, der så er piftet op med neongul tekst. Synes selv kombinationen blev rigtig god – og går fint til det meste stof, både i neutrale farver, “drenge” farver og “tøse” farverne – hvis vi vil ud i at benævne nogen farver som det (sagt med et slet skjult smil på læben).

BilledeGlæder mig til at kunne sætte et endnu mere personligt touch på det hjemmesyede tøj – både det der bliver i huset, men også det der ryger ud af huset… og det første navnebånd er også kommet i brug, nemlig på en buksebestilling på et par orkidefarvede bukser. Jeg har desuden oprettet en gruppe på facebook til formålet som kan findes her: AlwiL – unika børnetøj.

Billede

Billede

Ellers er det ikke blevet til de store kreationer ved symaskinen siden påsken – til gengæld er “vogn” parken blevet udvidet med en fødselsdagsgave på forskud fra kæresten, nemlig en overlocker, som stadig mangler at blive testkørt og indviet… Det skal gøres snart! William har på forhånd bestilt en trøje med biler, en bestilling, som er svær at stå for efter han meget entusiastisk udbrød “Mor, jeg kan godt lide overlockere…”, da vi skulle ind og se/købe overlockeren hos Kjærgaard Symaskiner i lørdags. Ikke at han har den fjerneste anelse om, hvad det er for noget, men måske navnet overlocker “smagte godt” 😉

Det eneste, der er blevet produceret – ud over de bestilte bukser er et par skønne coboltblå bukser i twill med lommer i Katvig stof til Albert, som dog ender i skuffen lidt tid endnu, da de er for lange, men mon ikke de passer når vi kommer på den anden side af sommeren og indtil da, syntes William, at de skulle tage bo i hans bukseskuffe… “Skal vi så ikke sige, at det er mine bukser, mor?”, chancen for at han vil bruge dem er jo noget nær nul, eftersom der er elastik i bunden… De mangler bare lige at få eftermonteret et af de nye navnebånd.

BilledeBillede

Skriv et svar

