Beklager stilheden på bloggen… der er blevet syet!

Men det er som mest bare et udtryk for, at jeg har travlt ved symaskinen… Der er henover sommeren og frem til weekenden blevet kørt nogle sæt sengetøj igennem. Her er nogle af de forskellige sæt sengetøj jeg har lavet…

Det første sæt er en bestilling til en dåbsgave. Det er et juniorsengesæt syet i en marine poplin med hvide stjerner fra Stof2000, det øverste stykke på fronten er 100% bomuld trykt med bilmønster – et print som Nørgaard Madsens også bruger – dog i fuld på hele sengesættet, personligt synes jeg det bliver for mønstret, men det er jo smag og behag. Jeg har købt stoffet for efterhånden længe siden hos Fjølner i Viborg. Sengetøjet er kantet med en orange pipingkant, som giver den sidste finish og lidt modspil til den mørkeblå. Navnet er applikeret og lavet i en blød denim.

Det næste sæt er også en bestilling fra min søster til hendes svigerinde. Det er et babysengesæt, hvor den nederste del af oversiden er lavet i et smukt fotoprint fra Stof & Stil, overdel og forsiden af puden er i en sandfarvet bomuld med multifarvede dots, bagsiden og mellemstykket på fronten er en mørk aqua bomuldslærred og så er det kantet med en orkidefarvet pipingkant, – det hele fra Stof & Stil. Navnet er applikeret i en mørk blommefarvet bomuldslærred.

Det tredje sæt er ligeledes en bestilling (min første bestilling på sengetøj) og er et babysengesæt, jeg har i weekenden færdiggjort to lignende sæt dog i juniorstørrelse og med en prikket bomuld i stedet for den med stjerner øverst, da den desværre er udgået. Alt stoffet er fra Stof & Stil, og det er kantet med en skrap gul pipingkant.

Det fjerde sæt er en barselsgave, det er syet i fire forskellige stoffer – de tre af dem mønstrede. På fronten er der i bunden den skønne lyse aqua farvede med lufballonprint, mellemstykket er koralfarvet bomuld, mens overstykket er i lys aqua med hvidt mønster. Bagsiden og hovedpuden er i koral med hvide dots. Med undtagelse af det ensfarvede bomuld i koral (der er købt hos Malika & Rosa), er stoffet købt i Stof & Stil.

Det sidste sæt var en gave til William. Jeg købte for efterhånden længe siden (her) det skønne lidt kraftige, men bløde bomuld med dyreprint hos Stofdillen.com (Jeg købte 2 meter, og ved at vende det “forkert” i syningen af sengetøjet (dvs. på tværs af trådretningen) gav det mulighed for at lave en stort midterstykke med to dyreprint på, som efter Williams eget ønske skulle være en ulv og en elg (alternativet var en ulv og et rådyr). Det smalle overstykke er sort bomuld med hvide stjerner (købt hos Stofdillen.com ved samme lejlighed som det andet) og er også brugt på forsiden af puden. Det nederste stykke på forsiden af dynen og bagsiden er puden er sort poplin med hvide stjerner fra Stof2000. Bagsiden af dynen er ensfarvet sort bomuldslærred, der lige som den skrapgule pipingkant og den skrapgule bomuldslærred, der er brugt til stjerne applikationen er købt hos Stof & Stil. William blev heldigvis MEGET glad for sengetøjet og udbrød straks “Jeg elsker stjerner! Jeg elsker sengetøjet!” Se så er det jo noget ved at sy til sine unger 🙂

Jeg har stadig en meter tilbage af det hvide bomuld med dyreprintet (har solgt en halv meter) og mon ikke der skal laves et par puder til Williams nye (høje) seng, som han skal have i fødselsdagsgave sammen med den tilhørende nyindretning af hans værelse.

Billede

BilledeBillede
Billede

Billede
Billede
Men det her er jo selvfølgelig kun lidt af det jeg har syet hen over sommeren, men tænkte, at jeg var nødt til at dele det lidt op, hvis det ikke skulle blive uoverskueligt og med alt for mange billeder i et enkelt indlæg 😉 Så next up baggy pants!

Skriv et svar

