Baggy pants

Jeg har siden jeg syede det første par baggy pants til Albert, er det blevet til en del flere og der er også stadig et enkelt par til salg samt et par i en babymodel med matchende hjelm til salg 🙂
Albert elsker satdig at rende rundt i de bløde behagelige bukser, så det er blevet til et ekstra par til ham i en denimfarvet isoli (uden ruet bagside) købt hos Kikkenborgstof.dk. Jeg har denne gang gjort dem mere “ensfarvede” ved at lave lommer og linning og “rib” i bunden i samme stof som buksen – i stedet har jeg lavet en pyntekant i en stribet interlock – synes det giver lidt ekstra finish og lidt “spil” til bukserne. Derudover har jeg strøget en frihåndsklippet stjerne i hvid strygestof bagpå og så er der sat et mønstret bånd med bil-tryk fra Stof & Stil i linningen (at han så allerede meget hurtigt flåede det af er vel egentlig mest morens egen skyld, da jeg ikke hæftede det bag på linningen…

BilledeBillede

Derudover har jeg fået brugt det sidste af den leo-mønstrede kraftige jersey fra Stofdillen.com (nu Stofdepotet.dk!), som jeg syede shorts til mig selv af før sommerferien. Jeg opsyede et par i str 92, som blev sat til salg og som affødte en bestilling på et par magen til og så var det sidste af leo-stoffet væk 😉 De er blevet opsyet efter samme sammensætning, som de første jeg syede, hvor lommer, linning og rib i bunden adskiller sig… På leo-bukserne er er disse lavet i ensfarvet sort jersey, ligesom lommekanten også er med sort jersey.

Billede

Billede

4 comments

  1. De er mega fede 🙂
    Er det et mønstre du selv har lavet? har nemlig ledt eftet et mønstre – uden held
    Venlig hilsen
    Helle

    1. Hej Helle,
      Tak 🙂 ja det er et hjemmelavet mønster. Skal se om jeg ikke kan få lavet en DIY på bloggen inden alt for længe 🙂
      Vh Maria

Skriv et svar

