Bukser med mere til de helt små

Det er jo ingen hemmelighed mere, at jeg skal være moster til februar, så nu fik jeg jo en anledning for at lave og teste mønstre til de helt små størrelser 🙂 Min første mønsterafprøvning er en baby udgave af de baggy pants – dog lavet forenklet uden lommer – da lommer på babybukser…. ja er mildest talt overflødige og absolut kun til pynt. Samtidig synes jeg at jo mindre sømme man og stofoverlap man laver på babybukser, jo mere behagelige er de jo for baby at have på.  Så det er blevet til en helt enkel model – der her er opsyet i stretchvelour fra Stof & Stils udsalg  med en blød petroleums farvet jersey til rib i top og bund. Dertil lavede jeg en enkel lille hjelm med “ører” i det samme stretchvelour kantet med den samme jersey… OG da jeg alligevel var igang (og havde bestemt, hvor det skulle ende henne, så lavede jeg en lille blød jakke/trøje i en rigtig lækker råhvid isoli fra Stofdepotet.dk og så kantet med stretchjerseyen og med tittekant ved ærmerne i jerseyen. Så må jeg jo se, hvordan pasformen er på især bukser og hjelm, når det forhåbentlig kommer i brug i slutningen af oktober 😉

Billede

Billede

Det nederste sæt er syet i en støvet lilla stretchvelour rest jeg havde liggende fra Stof & Stil og det kantet med en lidt a la mørk orkidefarvet rib, som jeg har fundet i Stof & Stil.

Billede

2 comments

    1. Bukserne er mit eget mønster – der ligger en DIY på dem – cardigan/jakken kan jeg ikke helt huske, mener det er et tilrettet gammelt Stof & Stil mønster.

Skriv et svar

