Trøje i printet jersey

20131001-195811.jpg
Er efterhånden blevet bedre til at sy trøjer i jersey (hurraaaa for overlockeren!!!) og resultaterne bliver da også bedre og bedre.
For noget tid siden syede jeg denne trøje til Albert, som jeg slet ikke har fået vist på bloggen. Den er syet i en skøn printet jersey med forskellige dyr i flyvemaskiner fra Lillestoff – jeg elsker Lillestoffs skønne prints, så da Malika-rosa.dk havde 40% på dette print bestilte jeg straks én meter af det 🙂

20131001-200706.jpg
For at spare lidt på det dyre jersey har jeg lavet ærmerne i brun strækjersey (fra Fjølner) med “høje” ribkanter i ærmerne i grøn, som også går igen i pyntesømmen ved ærmerne og i halsribben (også fra Fjølner). For at samle farverne lidt har jeg påstrøget tre grønne stjerner på det ene ærme.

Samtidig har jeg endelig knækket “koden” med pynte ribkanten/tittekanten ved ærmekanten – løsningen for mig har været en bredde på 2 cm, ved syning på overlockeren giver den en perfekt “mængde” tittekant.

20131001-201511.jpg

Skriv et svar

