Body med flyvende dyr

Sy til din baby #1

Så blev det november og det betyder jo fokus på babytøj og tilbehør…

Denne body er mit første forsøg med en amerikansk lukning og da jeg ikke havde noget mønster valgte jeg at tage en af Alberts gamle Name It bodyer (str 56), som alligevel var blevet permanent plettet og klippe den op i den gode sags tjeneste. Name It bodyerne har altid været rigtig gode i pasformen til mine smalle børn – som jo godt nok er ved at være ude over body-tiden nu 😉

Bodyen er opsyet i en skøn grøn jersey med flyvende dyr (som jeg også tidligere har brugt til en trøje til Albert), jeg har kantet den med brun stretch jersey og den lukkes med to trykknapper i skridtet. Jeg har brugt trykknapper fra Prym, da jeg har døjet med, at de, noget billigere, trykknapper fra Stof & Stil er for kraftige i lukkemekanismen, så når de skal holde sammen på 4 lag stof, så går de i stykker under åbning… Dvs. de ene del skilles ad, så det kræver trykknappe skift på 50% af et sæt.

I morgen kommer der indlæg om baggy pants i babyudgaven, der bl.a. kan bruges til denne body 🙂

Billede

Billede

Billede

One comment

Skriv et svar

