Baggy pants i babyudgave

Sy til din baby #2

Når jeg syer baggy pants i større størrelser putter jeg altid lommer på – synes det pynter og så må jeg også konstatere, at mindstemanden Albert på 2,5 år flittigt bruger sine lommer i bukserne. Men når de skal bruges til de helt små, så er komfort i mine øjne vigtigere end et “pyntet” udtryk – for lommer til de helt små babyer er så absolut kun til pynt og de giver fyld og ekstra lag stof, der i højere grad kan virke generende for babyen.

Derfor er min udgave af baggy pants til baby en meget hurtig sy opgave 🙂
Billede

Disse er opsyet i brun isoli med ruet bagside fra Kikkenborgstof.dk og rib i talje og bund er stretch jersey i bedste kvalitet fra Fjølner i Viborg.

Billede

Bukserne er syet i en str 56/62, så de passer til bodyen fra indlægget i går, den stretch jersey, som jeg har brugt i talje og ben på bukserne her er den samme, som jeg har brugt til kanterne på bodyen.

Samme model bukser til baby har jeg tidligere opsyet i bl.a. stretch velour og andre farver isoli (både ruet og ikke ruet).

14 comments

  1. Super fine bukser ❤
    Jeg har også baggy leggins/bukser på min "liste" her i november. De er bare så fine 🙂
    Du har fuldstændig ret mht lommerne. Når man er 2,5 kan lommer jo slet ikke undværes til kastanjer og div andre guld fund. Men til små babyer OG kravletumlinger (som min) er de mest i vejen. Jeg er alligevel lidt vild med flæsedetaljen på lommer, så har lavet et "snydelomme" hvor flæsen er sat på, men der er ingen lomepose bag. Det fungerer okay 🙂

    Rigtig flotte ting du syer. Dejligt at du deltager i "Sy til din baby", ellers havde jeg aldrig opdaget din fine blog 🙂

    1. Tak Ditte 🙂 Snydelommer kan være en rigtig god løsning – overvejer også om jeg skal lave et nyt mønster til pigebukser med flæsedetalje ved lommerne.
      Og ja, det er rigtig godt med sådan en fælles “udfordring” – man falder pludselig over en masse blogs, som man ellers nok aldrig var faldet over 🙂 Er forresten vild med din hæklede uro 🙂

  2. Hejsa 🙂 Har du hentet inspiration til mønsteret et sted fra? Kunne så godt tænke mig et mønster som jeg kunne finjustere lidt 🙂 har indtil videre kun fundet chrismønsteret fra stof2000… 🙂 Og glædelig jul 🙂

    1. Hejsa. De er inspireret af Pomp de Lux baggy pants model, som jeg også har tegnet af efter, men så gjort noget smallere især øverst, da de så sidder bedre 🙂
      Også glædelig jul til dig 🙂

  3. Hej hvor er de fine jeg ville gerne prøve og sy til mit barnebarn men hvor er køber man mønsteret
    vh Helle

Skriv et svar

