Køredragt i filtet uld

Sy til din baby #6

BilledeJeg faldt for ikke så længe siden over en rest helt mørk lilla filtet uld hos Fjølner – 45 cm, så ikke et specielt stort stykke, men tænkte at det kunne bruges til den forestående sy til din baby måned her i blogland. Og fik egentlig ret hurtigt bestemt mig for, at de skulle blive til en køredragt til min søster og svoger, der venter en pige til februar. Har længe gået og tænkt på at lave en “stjerne” dragt i babystørrelse og her var den filtede uld jo oplagt at bruge til det. Jeg havde med mine 45 cm ikke nok til at kunne lave en hætte på, men påtænker i stedet at lave en elefanthue, der passer der til.
Køredragten har jeg klippet i tre stykker – bagstykket og 2 for-stykker. Forstykkerne overlapper hinanden med 3-5 cm i sammensyningen i skridtet og så er de begge klippet, så de går næsten ud til “modsatte” side, hvor de lukkes med bindebånd – både inde i dragten og på ydersiden.

Køredragten er kantet med den samme stretchjersey, som er brugt til ribkanter i ærmer og ben, som er den samme, som jeg brugte til kraven på den quiltede jakke.

Jeg har valgt ikke at foere køredragten af den simple grund, at jeg ikke vil påvirke uldens gode egenskaber ved at foere den med en bomuldsstof.

Jeg har ikke brugt mønster til køredragten, men lavet den rent på gefühl.

Billede

Billede

6 comments

    1. Tak Gitte 🙂 Den er rigtig let at gå til og kan jo med fordels laves i fleece før man kaster sig ud i den noget dyrere filtede uld 🙂

  1. Hvor er den fin og virkelig brugbar synes jeg – der er sjældent meget plads i autostole, så skønt med en ulddragt 😀

Skriv et svar

