Quiltet iPad sleeve

Selvom det er november – kan der jo godt komme kreative indlæg om andet end babytøj og tilbehør… Så hermed en af de nye sy-ting, som jeg har kastet mig over… Quiltede iPad sleeves.

BilledeJeg quilter to lag bomuldsstof med et lag pladevat imellem (den helt alm pladevat fra Stof & Stil er helt fin i tykkelsen hertil synes jeg). Jeg quilter kun på den ene led, så det giver “striber” i stoffet. På de tre jeg foreløbig har lavet, har jeg quiltet med en gul tråd, der passer til den skrapgule bomuldslærred, som jeg har brugt til indersiden.

Jeg har quiltet den grå og den aqua farvede, så det passer med mønstret i stoffet i stedet for med en på forhånd bestemt afstand… Truth be told, så ejer jeg ikke en quilte lineal, så det er absolut lettest at quilte i stof, hvor der er linjeindikationer, som jeg kan følge 😉

iPad sleevet lukkes med rund elastiksnor, der lukker om en knap.

Jeg synes den grå/hvid grafisk mønstrede bomuld fungerer rigtig godt med den gule quilt og overvejer om jeg skal prøve mig frem med en lille pusletaske clutch i den kombination.

BilledeBillede

Billede

3 comments

  1. Det er nogle super lækre Ipad-covers du har har lavet… Du skriver at du overvejer at forsøge dig frem med en mini pusletaske/underlag med et par lommer til bleer, vådservietter osv.? Har du lavet sådan en? Den kunne jeg nemlig godt tænke mig at se. Har termin om et par uger og leder netop efter sådan en:-) Hvad ville den koste? Særlig den midterste er super fed i farverne. Krydser fingre!

    1. Hej Anna,
      Jeg har desværre ikke haft tid til at føre ideen ud i livet endnu og det varer nok desværre lidt inden jeg har tiden til det. Derfor har jeg heller ikke noget overblik over en evt pris.

      1. Ej hvor ærgerligt. Skriv endelig hvis du kaster dig ud i projektet. Jeg er også interesseret i andre farvekombinationer. Bare sådan lidt unisex. Jeg krydser stadig fingre:-)

Skriv et svar

