(Jule)sæt med trøje og bukser

Sy til din baby #12

20131118-162916.jpg
Dette er et sæt syet til min “baby”, der godt nok er 2,5 år gammel 😍, men der vil intet være til hindre for, at et lignende sæt kan syes i mindre størrelser.
Sættet er umiddelbart tiltænkt at være Alberts juletøj – fordi der (også) er nisser på den printede jersey.
Bukserne (str 92/98) er syet i en mørk grøn babyfløjl fra Stof & Stil (købt som en rest, så et par billige bukser 😊), jeg har denne gang forsøgt mig med en indvendig lomme i stedet for de udvendige jeg normalvis laver på bukser i fast stof). Jeg har lavet åbningen halvrund og kantet den med grøn rib fra Stofdepotet, som har fået en kantsøm i en lysere grøn både for at pynte, men mest for at holde ribben pænt på plads. Lommen er så klippet i den printede jersey (fra Malika & Rosa) og syet fast fra bagsiden med den samme grønne tråd. Og så er der syet løbegang i bunden til elastik og i livet har den fået en stribet rib fra Stofdepotet (Rikke har lavet en ribpakke med 25 farver rib i 20 cm stykker, som jeg har købt, så nu har jeg rigtig mange lækre stribede valgmuligheder på ribfronten 👏).

20131118-170038.jpg
Til bukserne har jeg syet en trøje i den samme printede jersey, som er brugt som lommer. Trøjen (str 92/98) er lavet med raglanærmer med en ensfarvet grøn stretch jersey fra Fjølner. Der er lavet pipingkant ved ærmesyningen i den samme grønne rib, som er brugt på lommerne på bukserne – den er en lille smule mørkere end den grønne stretch jersey på ærmerne. Samme grønne rib er brugt i halsen og så har jeg lavet en meget bred hvid ribkant i bunden af ærmet (den hvide rib er fra Kikkenborgstof).
Pipingkanterne, halsribben og oplægningen i bunden er lavet med den samme grønne tråd, som er brugt på bukserne.

20131118-171224.jpg

6 comments

  1. Jeg er helt vild med de bukser – De er så lækre! elsker det mørkegrønne babyfløjl op mod den stribede rib…

    Pure perfection hvis du spørger mig… Blusen er også skøn

Skriv et svar

