Kjole i vinterjersey

20131123-131754.jpg
Syede for noget tid siden en kjole til mig selv i en mørk grå heavy jersey fra Stofdepotet. Egentlig har jeg lidt forelsket mig i modellen fra Tiger of Sweden, men med en pris på 1500 kr for en kjole går der måske lige nordjyde nok i mig 😳. Så jeg bestilte 1 meter af den grå vinterjersey og så gik jeg igang. Jeg har ikke brugt et mønster, men delvist tegnet den basale pasform af efter en gammel kjole (med lange ærmer) som jeg har hængende i skabet.

20131123-132441.jpg
Fronten er til gengæld i høj grad lavet ud fra gefühl… Jeg har rynket i den ene side for at lave “drapering”, så den falder bedre hen over maven. Samtidig har jeg skaret et stykke i på skrå fra halsudskæringen i den ene side til lige under brystet på den anden side. Dette har jeg gjort for at kunne lave drapering ved halsudskæringens ene side (den side, hvor stykket er skaret i), så det folder/falder ned mod draperingen i taljen. Ærmerne er lavet som en bred “strop” i to lag ud fra et raglan-ærme princip.

20131123-133227.jpg
Nederst er der lavet en lille slids bag på af hensyn til bevægeligheden i kjolen, der nok mest har et pencil-snit.

20131123-133433.jpg
Og sidst et sjældent billede af giraffen – iført kjolen 😉
Og lige et billede af fronten øverst, når den er på, for sådan vises den absolut bedst!

20131123-133850.jpg

6 comments

    1. Tak Stine.
      Tak 🙂
      Det er jo det der med, at man går med en ide og et billede i sit hoved – og så kan man ikke finde et mønster der matcher og så må man være kreativ 😉
      kh Maria

Skriv et svar

