Bløde jeans bukser

Sy til din baby #16

Billede

Dette par bukser i str. 74 er lavet ud fra mit basis buksemønster – som jeg også har brugt bl.a. her. Her er de dog lavet med snydegylp og pynteknap.

Jeg har syet ydersømmen sammen på det ene ben først, hvorefter jeg har syet stjerner på bunden af buksebenet i frihånd på maskinen. Det tager lidt tid, men fungerer rigtig godt, som en stadig relativt neutral detalje på bukserne. Bukserne, der er syet i en tynd mørk stretch denim er lavet med løbegang med tynd elastik i benene, mens linningen er lavet med en lidt brede elastik (2 cm mener jeg).

Billede

Billede

Og lige et billede, hvor bukserne er i brug – og ja, det er ikke en ny produktion – for billedet er fra efteråret 2009 😉

William i bløde jeans bukser

One comment

Skriv et svar

