Stof-indkøbsstop i juli og boys month

Må (igen) konstatere, at jeg simpelthen er alt for god til at købe stof! Jeg forelsker mig i stoffet og tænker mange tanker og ideer, men det er bare ikke altid, at det ender med at blive ført ud i livet. Hvorfor? Ja det er jo ikke intentionerne og ideerne, der mangler, men tiden og bestillingslisten kommer ind i mellem lidt i vejen for de gode intentioner. Og det skønne sommervejr trækker jo også, så symaskinens magnetiske tiltrækning synes at svækkes på de varme, lyse dage og det skulle jo helst ikke føre til at stofbunkerne bare øges endnu mere o.O
Derfor har jeg besluttet, at jeg (til egne projekter) har stof-indkøbsstop i minimum juli måned. Der skal gøres indhug i de store bunker af stof i stofskabet (ja – der er et helt skab) og alle de gode ideer jeg går med skal føres ud i livet.
Derfor vil jeg forsøge mig med en idé/krea liste over nogle af de ideer jeg går med, men som aldrig er blevet realiseret… heller ikke selvom stoffet er indkøbt til det. Det er ikke ideer, som jeg vil have lavet i løbet af den kommende måned (der er igen også en sommer og ferie at prioritere 🙂 )
Tanken er, at listen ligges som en fast side og som ideerne realiseres vil jeg linke til indlæg med tingene. Listen vil nok hele tiden blive længere, men forhåbentlig er det en måde, at holde ideerne nærværende for mig selv – og holde mig selv til ilden 😉

I juli deltager jeg også i Boys month 2014, som Frk TURKIS arrangerer. Det kan også bruges som anledning til at få realiseret nogle af de ideer jeg går med til drengene 🙂

Et lille kik på listen, som kan findes her.
Til mig selv
– Top med upcycling – kniplinger til stopper
Stof: Sort let bomuld/voile med hvide fugle fra Stof og Stil
Kniplinger fra gl. H&M hør top
– Nederdel – enkel tube/pencil til knæ
Stof: Råhvod/sort stribet interlock fra Stofdepotet
– Bukser/shorts i hvid twill med blå mønster fra Stofdepotet
– Kjole i stribet bomuld/silke
Stof: sort/hvid stribet bomuld/silke stof fra Stofdepotet

Til Albert
– Patchwork sengetæppe i sort/hvid/orange
Stof: rester – en stor del er allerede opklippet i firkanter. Bagside i orange/hvid
Småfolk stof
– Langærmet trøje i army jersey fra Stofdepotet

Til William
– Army t-shirt med strygestof motiv
– Sweat-shirts i isoli

Skriv et svar

