Boys month #3 – boxershorts

20140725-103730.jpg
Har i længere tid overvejet at lave boxershorts til drengene og nu fik jeg endelig taget mig sammen til at få lavet et mønster – som ikke består af alt for mange dele og som også kan syes ordentligt uden en coverlock maskine…
Jeg har været igennem drengenes undertøjsskuffe for at finde et par, der matchede mine kriterier og valget faldt på et par fra Celavi. Bagsiden er i ét stykke og forstykket i 3 stykker og der er kun brugt coverlock til oplægning i ben og fastsyning af elastik.
Det er et relativt nyt undertøjssæt, som Albert også har haft i str 90 (det nye i str 100) og pasformen er rigtig god – også over en blenumse 🙂

20140725-104813.jpg
Efter ferien skal jeg få scannet mønstret ind og få lagt på bloggen – mønstret bliver en str 100, som det jeg har lavet her. Jeg har dog også testet det i str 110, da William blev frygtelig misundelig på Albert scooter boxershorts, så der blev tillagt ca 6 mm til mønstret – på nær toppen, hvor jeg gav det ca 2 cm.
De andre boxershorts har jeg ikke fået taget billeder af, før de kom i brug – så det får i et billede af i stedet for 🙂
Jeg har brugt en vaffel-stræksøm til oplægning i ben og liv – i livet har jeg brugt en 2,5 cm bred elastik – den kan godt være lidt smallere, men det var den jeg havde liggende.
>

20140725-105711.jpg

20140725-105729.jpg

20140725-105758.jpg

4 comments

  1. Hvor er de flotte! Måske jeg skulle prøve det mønster af, når du deler – har endnu ikke prøvet at sy undertøj…

Skriv et svar

