Boys month #4 – temaindlæg trøjer

Jeg syr en hel del trøjer til drengene – både i jersey (kort og langærmede) og isoli.
Jeg er desværre rigtig god til at forelske mig i printet/mønstret jersey, men er efterhånden nået der til, at det tit bliver for “rodet”, når det kommer til opsyningen, hvis der er for mange farver i det – også derfor bliver det mønstrede næsten altid brugt med ensfarvet til ærmerne.

Jeg syr nærmest altid raglan trøjer, simpelthen fordi jeg synes pasformen i langt de fleste tilfælde er bedre – især til smalle børn (som William jo i udpræget grad er…). Desuden giver raglan snittet gode muligheder for at lave lidt lækre detaljer med pipingkanter ved ærmerne, som jeg synes er så dekorative 🙂

20140727-181759.jpg
Jeg bruger også en del strygestof og applikationer, til at pynte på de ensfarvede eller stribede trøjer – endnu en fin måde at få skabt detaljer og individualitet i udtrykket på tøjet.
>

20140727-184116.jpg

Skriv et svar

