Drenge boxershorts – mønster

20140725-103730.jpg

Hermed mønster på drengeboxershorts med vejledning, som også er skrevet på mønstret.

Mønstret kan hentes på pdf lige her: Mønster boxershorts str 100

Boxershortsene er str. 100 (98 om man vil) og kan forstørres ved at ligge til i yderside, top og bund. Mønster er lavet MED sømrum, dog syr jeg den på overlockeren uden nævneværdig afskæring – max 2 mm. 

Jeg har brugt jersey rester til boxershortsene, da det ikke er store mængder, der går til et par boxershorts i str 100 (eller 110 for den sags skyld). 

Jeg syr alt på nær oplægning i ben og talje på overlockeren, men de kan sagtens syes med en god elastisk zigzag syning på alm symaskine.

Det skal du bruge

Ca 30 cm jersey ca 70 cm bred

Elastik til talje – til Albert bruger jeg ca 45 cm i bredden 2-3 cm

Når du printer mønstret (der består af tre dele – hvor af de to er til fold, som er angivet ved papirets kant – fordelt på to sider) skal du ved udprintning  huske, at den ikke skal skaleres til printområde eller hvad det nu hedder 😉 Jeg har sat et billede ind, af mit printbillede…

print billede

// Pattern for boys boxershorts size 100. The pattern includes seam allowance of app. 0,5 cm. 

One comment

  1. Tak for et super godt mønster, jeg har lige lavet det første par til lillemanden, så håber jeg de passer.

Skriv et svar

