Cami-top med up-cycling twist

cami2

 

Det går ærligt talt langsomt fremad med at få syet tingene på min krea-liste, men det kommer nok 😉

Allerede i slutningen af juni fik jeg syet denne, men har aldrig fået den vist på bloggen… Det er et absolut få-brugt-det-der-allerede-er-i-skabet projekt. Stoffet, som er en lidt tykkere bomuldsvoile fra Stof & Stil har ligget i skabet i min. 1 års tiden og bare ventet på at blive brugt – og egentlig er stoffet valgt ud fra “kniplingerne” på skuldrene. De er møjsomt klippet af en meget gammel hør/bomuldstop fra H&M, som minimum er 10 år gammel – den røg for mange år siden i en bunke i stofdyngerne udelukkende fordi de kniplingsligende hulmønstre var (og stadig er) så fine. OG de skulle så absolut genbruges på et eller andet tidspunkt. De to “kniplinger” er ikke 100% ens, da den ene er længere i den ene “arm” end den anden og på den anden “arm” er der også en smule forskel på dem. 

Jeg har lavet en enkelt cami-top og lavet tynde stropper i det samme stof, som toppen er syet i. På stropperne har jeg syet “kniplingerne” på, så skulderstykket er ens og der nærmest laves et lille ærme, som giver en fin detalje på skuldrene.

Jeg syede den til min morfars 90 års fødselsdags fest og syede en knælang sort/rå-hvid stribet jersey nederdel dertil – en nederdel, der er flittigt brugt sommeren igennem.

cami1

Skriv et svar

