Cardigan i uld med læderdetalje

Jeg kan ikke strikke, eller jo, men det begrænser sig til halstørklæder og huer… Så derfor må jeg jo sy mig til det i stedet for 😉 I slut december/start januar købte jeg denne seriøst lækre uld hos Stofdepotet.dk, den fik lov til at ligge lidt tid, da jeg ikke helt kunne bestemme mig for, om den indkøbte meter skulle laves til en cardigan eller jeg skulle lave den til en trøje med skorstens krave. Jeg endte med at kaste mig ud i en halvlang cardigan i et enkelt snit.
IMG_1759

Jeg påsyede en støvet blå læder på skuldrene for alligevel at bryde den råhvide/grålige uld bare en lille smule.
Jeg har forsøgt at holde udtrykket så rent og ubrudt som muligt på resten af cardigan’en ved at jeg har syet alle kanter op i hånden, så syningen er så skjult som muligt. Jeg har valgt at lukke den med trykknapper, der ikke er synlige, når trøjen er lukket og faktisk er meget usynlig, selvom trøjen står åben (se evt. de nederste billeder).

Cardigan’en er allerede meget flittigt brugt og har været dejlig varm her mens der har været koldt og blæsende i januar og starten af februar.IMG_1757

IMG_1789

IMG_1788

2 comments

Skriv et svar

