Batman bamse… eller dukke om man vil

Batman dukke/bamse

Jeg har i år valgt at give ikke-spiselige påskeæg til nevø og niecer. Jeg har tidligere syet løvebamser med min niece og mine egne drenge og den dag nåede min nevø ikke at få syet en bamse, så jeg tænkte at påskeægget ville være en oplagt mulighed for at lave en bamse bare til ham.
Derfor gik jeg i mine rester og fandt til at kunne lave en Batman bamse (eller dukke, om man vil) til ham. Hjelmen er lavet af babyfløjl med lidt stræk i (de absolut sidste rester fra de bukser jeg syede til William til hans dåbsfest – jep en 6 år gammel rest!). Kappen er lavet af twill, så den blev lidt stivere og ikke bare ville slaske sammen. Hovedet er lavet af en sart lyserød luxus-uld fra Stof2000, som holder formen, når den er klippet og ikke flosser. Resten af kroppen er lavet af alm. bomuldslærred, kun afbrudt af kantbånd til bæltet. Batman-logoet og munden er lavet i strygestof – begge dele frihåndsklippet.

SONY DSC

SONY DSC SONY DSC

SONY DSC

7 comments

  1. Hvor er den fin 😄
    Min søn er vild med Batman! Og har kigget efter en bamse/dukke til ham.
    Er det sådan man kunne få dig til at lave en mod betaling? 😊
    Mvh Stine

    1. Hej Christel,
      Det kan du godt – kan ikke garantere, at den bliver 100 % magen til, da den er lavet af rester og uden mønster 🙂
      Kan du ikke skrive til mig via mail (hverdagenpaavrangen@gmail.com), så kan vi lige aftale nærmere.
      Mvh Maria

Skriv et svar

