Når faserne indtræder igen…

… og det er ikke en hvilken som helst fase… Det er den næsten-4-årige-teenager-fase, der igen begynder at vise sit grimme ansigt hos os… Hvordan gik det lige så hurtigt med at nå herfra? – 7 dage gammel: Albert 7 dage gammel over tornado-fasenSONY DSC til nu – en næsten 4-årig (1 måned til, i dag – Albert tæller ned!) -teenager… SONY DSCOg ja, det er selvfølgelig bare en fase – om end den potentielt er meget lang, siger erfaringerne fra William! Og Alberts temperament har jo desværre ikke noget at stå tilbage for i forhold til Williams temperament – det var vi tidligt klar over… Og nu blomstrer denne fase så hos Albert. Der skal ikke altid så meget til at vælte læsset, så følelsen af uretfærdighed overmanden hans ellers milde væsen og sender ham i en helt anden retning, hvor udtryk som “dumme mor… dumme far… jeg VIL ikke mere… nu går jeg min vej… jeg gider det ikke… så ødelægger jeg…. jeg banker dig (Ja den hænger stadig ved)…” og en helt masse andre eder og gloser fylder huset, råbt ud i barnerøst af en sur dreng med korslagte arme, hvis han altså ikke render og smækker med dørene. Helt galt var det i weekenden, da han (guderne forbyde det), skulle dele den sidste rest honningmelon med William. Det var simpelthen dråben, der fik bægret til at flyde over og så er det det der med at holde masken som forældre… For en helt ny af-art af trussel fløj ud af drengen med de korslagte arme…

“Jeg vil ikke mere! Nu ringer jeg til politiet… fra din telefon mor!”

Underforstået, at det her er LIGE på grænsen til børnemishandling (og nok lidt over) …

Skriv et svar

