Efterårs-/vinterjakke

  
Efter et præcisionsarbejde med mønstertilpasning af stoffets “tern” er det endelig blevet til en jakke til mig selv… Det er længe siden jeg sidst har syet jakke til mig selv (-altså med foer, belægning og hele baduljen)… 

Stoffet er en tweed-agtig sag, som jeg har købt i Stof & Stil for minimum et års tid siden. Det er ikke blevet omsat før, da jeg ikke har fundet det “rigtige” mønster til det jeg havde i tankerne… Det har jeg stadig ikke, men med diverse tilretninger fandt jeg et gammelt Burda mønster, der kunne bruges som et godt udgangspunkt. Og det er der kommet denne jakke ud af.  Jakken er foeret med en pudderfarvet polyesterfoer fra Stof & Stil for at bryde den monokrome sort/grå og har fået en koral-farvet piping til at give lidt farve.  Jeg fandt ved et tilfælde de grå flettede “læder”knapper på Stof & Stils udsalgs-/tilbudshylde, da jeg var ude for at købe foer og blev positivt overrasket over hvor godt farven matchede, da de blev sat sammen med stoffet.  Jakken er lavet i et helt enkelt snit, uden krave og med rund hals. 

  

  

4 comments

Skriv et svar

